רפלקטור: הנשק הסודי שלי בצילומי פורטרט בשטח
כיצד ציוד קטן ופשוט שעולה פחות מכרטיס לקולנוע, יכול להפוך פורטרט סתמי למדהים
שלום חברים
אם עקבתם אחר הבלוג שלי בשנה האחרונה, כבר הבנתם שאני פריק של צילום באור טבעי. אני חושב שזו הדרך הנכונה ביותר בצילום תרבויות. אבל לפעמים, כמו שאתם בטח יודעים, האור הטבעי לא תמיד עושה מה שאומרים לו. כאן בא לידי פעולה מה שאני מכנה “הנשק הסודי שלי” בצילומי פורטרט. הוא זול, קל לנשיאה ובניגוד לפלאש, הוא לא מפחיד את המצולמים שלי, שלעתים הם מפחידים קצת בעצמם
רפלקטור, כשמו כן הוא, מחזיר אור. ישנם מאות סוגים שונים של רפלקטורים, המגיעים בגדלים שונים ובצבעים שונים (לבן, כסוף, זהוב וכ”ו). בסך הכול מדובר בחומר מחזיר אור, המתוח על טבעת קפיצית המאפשרת לו להתקפל לנשיאה נוחה יותר
לא אוכל לסקור את כל סוגי הרפלקטורים, לכן אתמקד ברפלקטור העיקרי בו אני משתמש בעבודתי בשטח
הוא ניראה בערך ככה
גודלו הוא “12 וכשהוא מקופל הוא קטן יותר מכף יד ומחירו פחות מכרטיס קולנוע לסרט
יש לי רפלקטורים גדולים יותר (אשר משמשים אותי לצילומי וידיאו), אך לצילומי התרבויות שלי, אני משתמש בעיקר בו. ראשית, הוא מספיק קטן כדי שאוכל להחזיק אותו ביד אחת ולצלם ביד השנייה ושנית הוא מספיק בדיוק למה שאני צריך בשטח
סיבות להשתמש ברלפקטור בצילומי אנשים
שימוש#1 – למלא צללים
כולם אוהבים לצלם בזריחה ובשקיעה, אבל מה לעשות שהיום שלנו לא מורכב רק מזריחות ושקיעות. תוכלו לקרוא על מגוון טכניקות וטיפים בהם אני משתמש בצילומים תחת אור הצהריים החזק בפוסט הזה. אחת הטכניקות שהוזכרו שם היא שימוש ברפלקטור על מנת להאיר את המצולם ולמלא צללים בפניו
בתמונה הזו, שצולמה בקרב שבט הראברי במערב הודו, ה “דוגמן” שלנו ישב בבית הבוץ שלו. הוא היה חולה ולכן לא הייתה אופציה להזיזו החוצה. בצד הבית תוכלו לראות חלון שהכניס אור רך ונעים לתוך הבית, אך פני המצולם שלנו היו מעט חשוכות, בעיקר בחלל העיניים. לכן ביקשתי מהעוזר הנפלא שלי, הרדיק פאנדייה, להחזיק את הרפקלטור (צבע כסף) מתחת לפניו של המצולם. התוצאה ומאחורי הקלעים לפניכם
—
—
זה גיטהו, דייג בן שמונים, מקהילת הצוענים של דרום תאילנד. גיטאהו ישב בתוך ביתו שהיה חשוך מאד, סמוך לדלת הבית. כך, בדיוק כמו בסטודיו- דלת הבית (ימין פריים) שימשה כמקור התאורה הראשי שלי (קי-לייט). מצד שמאל למצולם, החזקתי בידי רפלקטור בצבע כסוף, אשר הוא מילא את הצללים על פניו באור רך ( פיל-לייט) ומאחוריו חלון פתוח שנתן לו את האור בקצה הראש (בק-לייט) כך נוצר מערך של תאורת סטודיו על ידי אור טבעי ובשטח
—
לפעמים רפלקטור הוא האפשרות היחידה לצלם תחת אור שמש חזק, כמו שניתן לראות בתמונה שלפניכם. ללא הרפלקטור שהוחזק בידי השמאלית, לא היה ניתן לראות את פניו של המצולם שהיו תחת הצל של הכובע
מה חשוב לדעת על שימוש ברפקלטור
לבחור את הצבע הנכון: בתמונה הזו, שצולמה במערב הודו, רציתי לשמר את הצבע החום- זהוב ששלט בסצנה (לבוש האישה וקיר הבוץ) לכן עוזר הצלם הנאמן הארדיק , החזיק את הרפלקטור בצידו המוזהב, כך הצלחנו לשמר את הצבע הזהוב- חום ששלט בפריים
.לבחור את המרחק הנכון: חשוב לזכור- ככל שמקור האור קרוב יותר למצולם, כך האור יראה חזק יותר ופחות מרוכך
לכן רפלקטור קטן = נוחות בנשיאה והחזקה שלו, אך אור פחות מרוכך מרפלקטור גדול
—
שימווש 2 # – להוסיף קאצ’לייט
קאצ’לייט הוא ניצוץ מעניין בעיני המצולם. אותו ניצוץ מוסיף חיות לעיניי המצולם ומושך את הצופים להביט בהם. יש המון שיטות ליצירת קאצ’לייט בעיני המצולם, כמו למשל: להגיד לו להביט למקור אור, כמו חלון או דלת. גם שימוש בפלאש או פנס וכמובן גם רפקלטור, כמו בדוגמאות הנ”ל
—
שלכם
עודד
—
רוצים ללמוד עוד ולשפר את הטכניקה הצילומית שלכם בצילום אנשים ותרבויות? תוכלו להצטרף לאחת הסדנאות שלי
תרשימים באדיבות אתר
http://www.lightingdiagrams.com